|
|
Koło Naukowe „Vehiculum” zostało założone z inicjatywy studentów kierunku Mechatronika 24 października 2013 roku.
Zakres działalności koła obejmuje głównie zagadnienia związane z konstrukcją pojazdów samochodowych oraz modelowaniem zjawisk gazodynamicznych w konwencjonalnych i niekonwencjonalnych tłokowych silnikach spalinowych, w szczególności:
- sprawność ogólną silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym,
- modelowanie procesu tworzenia mieszanki paliwowo – powietrznej
- w konwencjonalnych tłokowych silnikach spalinowych,
- analizę konstrukcyjną i wytrzymałościową nadwozi do niekonwencjonalnych pojazdów,
- optymalizację podstawowych parametrów układu napędowego w konwencjonalnych i niekonwencjonalnych systemach trakcyjnych,
- napędy hybrydowe w pojazdach samochodowych,
- teoretyczne zagadnienia związane z pracą niekonwencjonalnych silników spalinowych pięcio- i sześciosuwowych,
- udział w sesjach naukowych, konferencjach i seminariach poświęconych zagadnieniu mechatroniki.
Zarząd Koła naukowego „Vehiculum”:
Prezes – Wiktor Obal
V-ce Prezes – Jakub Mendel
Sekretarz – Krzysztof Nalepa
Skarbnik – Jakub Małek
Członek Zarządu – Łukasz Opioła
Opiekun Koła: dr inż. Józef Zieliński
Podjęte przedsięwzięcia w roku akademickim 2013/2014:
- Opracowanie wirtualnego modelu niekonwencjonalnego tłokowego silnika spalinowego oraz sporządzenie pełnej dokumentacji konstrukcyjnej.
- Wykonanie rzeczywistego modelu silnika Stirlinga zgodnie z przyjętymi założeniami projektowymi.
Rezultatem podjętych działań jest wykonany wirtualny model silnika Stirlinga w programie Inventor wraz z pełną wizualizacją jego pracy. Do dalszych działań sporządzono w programie AutoCAD pełną dokumentację techniczną celem wykonania rzeczywistego modelu silnika.
W chwili obecnej działania skupiają się na wykonywaniu rzeczywistego modelu silnika Stirlinga. Zrealizowano ok. 50% przewidzianych prac w tym zakresie.
W roku akademickim 2014/2015 przewiduje się następujący zakres działalności:
- Zakończenie prac nad rzeczywistym modelem silnika Stirlinga, październik – grudzień 2014 r.
- Wykonanie dokumentacji stanowiska badawczego dla jednocylindrowego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym,
- styczeń – marzec 2015 r.
- Opracowanie koncepcji miejskiego pojazdu o napędzie elektrycznym, styczeń – czerwiec 2015 r.
- Organizacja Ogólnopolskiej Konferencji Kół Naukowych, przewidywany termin maj – czerwiec 2015 r.
|
|
|
|
|