Uzasadnienie kształcenia na kierunku Informatyka
W dzisiejszych czasach technika, szczególnie komputerowa rozwija się w niewyobrażalnym tempie. Kierunek Informatyka nie można w żaden sposób porównać z innymi dyscyplinami nauki. Żadna inna dziedzina w historii ludzkości nie zmienia się w takim krótkim czasie i nie sprawia, iż poprzednie wynalazki błyskawicznie się starzeją. Informatyka, jako dziedzina wiedzy z pewnością w dużym stopniu będzie się rozwijać w Polsce, gdyż postęp gospodarczy oraz rosnąca mobilność przedsiębiorców, pracowników i studentów, wynikające z dynamicznego rozwoju i członkostwa Polski w Unii Europejskiej, rodzą silną potrzebę wzmocnienia potencjału edukacyjnego uczelni wyższych a zwłaszcza zawodowych i dostosowania programów kształcenia do potrzeb współczesnej gospodarki. Kierunek Informatyka jest odpowiedzią Instytutu Technicznego PWSZ w Nowym Sączu na rosnące zapotrzebowanie światowego, a przede wszystkim lokalnego, rynku pracy na inżynierów - informatyków.
Nie ulega wątpliwości, że kierunek ten jest strategiczny dla rozwoju polskiej gospodarki. Od roku 2008 wspierany jest przez MNiSW i prowadzony rządowy program kierunków zamawianych. Ponadto kształcenie na kierunku Informatyka, jest uzasadnione z uwagi na osiągnięcie kluczowego celu programu – zwiększenia liczby studentów na kierunkach ścisłych i technicznych z powodu ciągle obserwowanego deficytu absolwentów ww. kierunków.
Oferta kształcenia na kierunku Informatyka w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu została dostosowana do potrzeb regionu i kierunków rozwoju techniki w Polsce i na świecie oraz wynikającego stąd zapotrzebowania na absolwentów tego kierunku.
Kształcenie na kierunku Informatyka jest w pełni zbieżne z Misją uczelni w myśl, której:
„Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, od chwili jej powołania rozwija kształcenie o profilu zawodowym na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i studiach podyplomowych w wielu obszarach wiedzy. Uczelnia stwarza warunki dla kształcenia uzdolnionej młodzieży blisko miejsca swojego zamieszkania, wychodząc naprzeciw aspiracjom mieszkańców regionu i potrzebom lokalnego rynku pracy. Traktując tę powinność społeczną jako priorytetową, Uczelnia we współpracy ze środowiskiem lokalnym służy rozwojowi regionu poprzez oferowanie wysokiej jakości usług edukacyjnych. Przekazujemy wiedzę, kształtujemy i rozwijamy umiejętności oraz kompetencje społeczne, które pozwalają wykonywać praktyczne zawody, zgodne z nowymi potrzebami rynku pracy, a także kontynuować studia w uczelniach akademickich……..”.
Koncepcja kształcenia na kierunku Informatyka została przygotowana zgodnie z misją i strategią Uczelni ukierunkowaną na rozwój nowych kierunków i specjalności studiów, dostosowanych do regionalnego rynku pracy i zapotrzebowania społecznego. Kierunek w pełni stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie lokalnego rynku pracy na kształcenie o profilu zawodowym.
Program studiów kierunku Informatyka jest również zbieżny z Misją oraz Wizją Instytutu Technicznego, ponieważ zakłada kształcenie na najwyższym poziomie jakości wysoko wykwalifikowanych inżynierów o kluczowym znaczeniu dla rozwoju lokalnej
i krajowej gospodarki opartej na wiedzy.
Cele kształcenia na kierunku Informatyka
Celem kształcenia na poziomie studiów I stopnia na kierunku Informatyka jest:
- uzyskanie przez absolwenta podstawowej wiedzy inżynierskiej oraz szczegółowej wiedzy z informatyki;
- nabycie umiejętności rozwiązywania prostych zadań inżynierskich związanych z kierunkiem Informatyka;
- nabycie umiejętności projektowania, uruchamiania i eksploatowania elementów i usług systemów i sieci informatycznych;
- przygotowanie absolwenta do samodzielnej oraz zespołowej pracy w przemyśle wytwarzającym systemy i sieci informatyczne, jak również w przedsiębiorstwach zajmujących się serwisem i implementacją systemów i sieci informatycznych;
- wykształcenie świadomości uwzględniania pozatechnicznych aspektów w działalności inżynierskiej oraz przestrzegania zasad bhp i etyki inżynierskiej.
Istotnym celem kształcenia na kierunku Informatyka jest przygotowanie absolwentów do kreatywnej pracy inżynierskiej w sferze praktycznych zastosowań informatyki do rozwiązywania problemów technicznych, występujących w przedsiębiorstwach wytwórczych i usługowych. Ponadto, wykształcenie umiejętności integracji nabytej wiedzy przy projektowaniu i eksploatacji systemów informatycznych i ich elementów; przygotowanie do pracy w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących zagadnienia dotyczące projektowania, wytwarzania, sprzedaży, eksploatacji, diagnozowania i serwisowania elementów systemów informatycznych oraz oprogramowania i urządzeń, w których one występują.
Z kolei, oferta przedmiotów pozatechnicznych w ramach kierunku ma na celu poszerzyć horyzonty intelektualne studentów, a także wyposażyć ich w wiedzę i umiejętności niezbędne dla każdego dobrze wykształconego człowieka, takie jak np. umiejętność posługiwania się językiem obcym (na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy), znajomość problemów bezpieczeństwa pracy, etyki, marketingu czy ochrony środowiska.
Celem kształcenia jest również uświadomienie znaczenia ustawicznego doskonalenia własnych umiejętności jak również znaczenia kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia. Ponadto, wykształcenie poczucia konieczności uzupełniania wiedzy, zdając sobie sprawę z szybkiego jej rozwoju oraz konieczności aktualizacji wiedzy. Dodatkowym celem kształcenia jest umożliwienie rozwoju osobowości studenta z uwzględnieniem jego zainteresowań indywidualnych w ramach opracowanego programu studiów obowiązującego na kierunku Informatyka.
Ogólna koncepcja kształcenia na kierunku Informatyka:
Kształcenie na kierunku Informatyka musi dotrzymywać kroku, a nawet wyprzedzać współczesne trendy w rozwoju produktów przemysłowych i konsumpcyjnych, w których różne funkcje realizuje się przez połączenie komponentów sprzętowo-programowych. Projektowanie tego typu elementów informatycznych i ich obsługa wymaga znajomości
i integracji wszystkich kilku dziedzin, mianowicie elektroniki, miernictwa, informatyki, bezpieczeństwa, multimedia. Produkty informatyki charakteryzują się wielofunkcyjnością, złożonością, elastycznością oraz rekonfigurowalnością. Wobec ekspansji zaawansowanych technologii, udział tego typu produktów we wszystkich obszarach działalności człowieka gwałtowanie wzrasta. Ten dynamiczny rozwój informatyki wymaga dostosowania kształcenia inżynierów do zmieniających się potrzeb rynku pracy. Ze względu na wskazane cechy informatyki, kształcenie inżynierów informatyków w Instytucie Technicznym PWSZ w Nowym Sączu obejmuje nie tylko interdyscyplinarne treści właściwe dla tego kierunku, ale również tworzy warunki do organizacji uczenia się poprzez realizację projektów wykonywanych grupowo i indywidualnie oraz kształtuje umiejętność samodzielnego uczenia się.
Opis kierunkowych efektów kształcenia zdefiniowanych dla kierunku Informatyka: tutaj (Załącznik „Kierunkowe efekty kształcenia” do Uchwały Nr 13/2012 Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu z dnia 23 marca 2012 r. w sprawie określenia opisu efektów kształcenia dla kierunku Informatyka) |
Zakładane efekty kształcenia odnoszące się do programu studiów na kierunku Informatyka I stopnia są zgodne z wymogami Krajowych Ram Kwalifikacji (KRK) oraz koncepcją rozwoju kierunku. Zakładane efekty kształcenia uwzględniają oczekiwania rynku pracy i wymagania formułowane dla danego obszaru nauk technicznych (100% ECTS). Efekty kształcenia programu studiów pokrywają wszystkie efekty zdefiniowane dla tego obszaru. Tym samym absolwent uzyskuje kwalifikacje inżynierskie.
Tabela pokrycia efektów obszarowych efektami kierunkowymi dla kierunku Informatyka: tutaj (Załącznik „Pokrycie efektów obszarowych efektami kierunkowymi” do Uchwały Nr 13/2012 Senatu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu z dnia 23 marca 2012 r. w sprawie określenia opisu efektów kształcenia dla kierunku Informatyka) |
Zakładane efekty kształcenia zdefiniowane dla kierunku Informatyka odnoszą się do obszaru wiedzy: nauki techniczne; dziedziny nauki: nauki techniczne; dyscyplin naukowych: informatyka, automatyka i robotyka, , elektrotechnika, inżynieria materiałowa oraz do dziedziny nauki: nauki matematyczne; dyscyplin naukowych: informatyka, matematyka.
Zastosowanie przejrzystego systemu oceny efektów kształcenia, umożliwiającego weryfikację zakładanych celów i ocenę osiągania efektów kształcenia na każdym etapie kształcenia przyczynia się do wysokiej jakości i realności koncepcji kształcenia na tym kierunku.
Osiągnięciu tych efektów podporządkowany został plan i program kształcenia.
Plan studiów dla formy stacjonarnej i niestacjonarnej znajdują się na stronie internetowej instytutu (www.pwsz-ns.edu.pl/it) w zakładce: Plany studiów i karty przedmiotów/Plany studiów/Studia I stopnia |
Realizowany program kształcenia umożliwia studentom osiągnięcie wszystkich zakładanych celów i efektów kształcenia oraz uzyskanie zakładanej struktury kwalifikacji absolwenta.
Szczegółowy program kształcenia w ramach poszczególnych przedmiotów (tzw. karty przedmiotów) można wygenerować na stronie internetowej instytutu (www.pwsz-ns.edu.pl/it) poprzez: Tok studiów/Plany studiów i karty przedmiotów/Studia I stopnia i wybierając nazwę dowolnego przedmiotu z planu studiów wybranej specjalności. |
Program kształcenia na kierunku obejmuje najważniejsze podstawy i metody elektroniki, miernictwa, technologii sieciowej, automatów cyfrowych, architektury systemów komputerowych, systemów operacyjnych, narzędzi informatyki w systemach Linux i Windows, a w szczególności: bazy danych, systemów wbudowanych, grafiki i komunikacja człowiek - komputer, sztucznej inteligencji. Dużą uwagę poświęcono zarówno podstawom programowania, algorytmom i strukturom danych, językom i paradygmatom programowania, inżynierii oprogramowania, rozwijając te dziedziny dalej w kierunku metodyk i technik zaawansowanego programowania, oprogramowania AUTO CAD, CMS (Joomla), Gimp, Scilab. Przewidziane w programie studiów kierunku Informatyka bloki modułów/przedmiotów ogólnych i kierunkowych dają solidną inżynierską podstawę do bardziej szczegółowych przedmiotów inżynierskich realizowanych w ramach jednej specjalności „Informatyka stosowana”. Taka idea kształcenia pozwala na wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności kierunkowych do zastosowań szczegółowych i praktycznych w obrębie danej specjalności.
Koncepcja kształcenia na specjalności „Informatyka stosowana” opiera się na kształtowaniu umiejętności poszukiwania nowych rozwiązań i obsługi nowoczesnych sieci komputerowych lokalnych, rozległych sieci WAN, sieci bezprzewodowych. Uzupełnieniem jest kształcenie w zakresie bezpieczeństwa technologii informatycznych, teoretycznych i technologicznych podstaw multimediów.
Ponadto, obecność na rynku lokalnym wielu firm, stwarza dodatkowe możliwości dla studentów odbywania praktyk i kontaktu z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w przemyśle, świadczeniu usług informatycznych i telekomunikacyjnych oraz technologiach IT.
Koncepcja przewiduje, poprzez zaproponowanie studentom dużej ilości przedmiotów należących do modułów wybieralnych, łatwość dostosowania się do zmian wiedzy, umiejętności, kompetencji i oferty pracy potrzebnych do zatrudnienia w branży nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się technologii informatycznych i obszarów informatyki stosowanej. Dziś w części technologii IT studia skierowane są na przygotowanie absolwenta do pracy głownie jako programiści, administratorzy i managerzy IT.
W najbliższym czasie mogą ich zastąpić inżynierowie informatycy na pojawiających się stanowiskach, wymagających coraz bardziej specjalistycznych i niszowych kompetencji, co uwzględnia program studiów na kierunku Informatyka w Instytucie Technicznym PWSZ.
Kierunkowe efekty kształcenia były konsultowane z lokalnymi firmami oraz zostały pozytywnie zaopiniowane przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
Instytut włącza w proces kreowania koncepcji kształcenia na kierunku Informatyka zarówno interesariuszy wewnętrznych (pracownicy, studenci), jak i zewnętrznych (inne uczelnie, przedsiębiorstwa, organizacje, władze lokalne).
Ponadto, we współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego, władze, pracownicy i studenci kierunku realizują wiele projektów i przedsięwzięć np.
- przedsięwzięcia zmierzające do popularyzowania informatyki,
- spotkania z przedstawicielami pracodawców i samorządowcami,
- projekty na rzecz różnych osób i grup społecznych,
- projekty na rzecz innych uczelni,
- warsztaty i szkolenia popularyzujące wiedzę i umiejętności inżynierskie.
Nadrzędnym celem podejmowanych wspólnie przedsięwzięć jest budowanie kapitału ludzkiego w regionie.
Instytut posiada odpowiednią bazę materialną, niezbędną do osiągnięcia kierunkowych efektów kształcenia na kierunku Informatyka, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
Instytut wdrożył na kierunku wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia i uzyskane wyniki wykorzystuje w celu doskonalenia jakości procesu kształcenia.
Sylwetka absolwenta kierunku Informatyka
Absolwent kierunku Informatyka i specjalności Informatyka Stosowana nabywa podstawową wiedzę z zakresu elektroniki, miernictwa, informatyki, bezpieczeństwa, multimedia. Ma wiedzę na temat funkcjonowania sieci komputerowych i systemów informatycznych oraz ich elementów. Posiada wiedzę dotyczącą zagadnień związanych z technologiami teleinformatycznymi, w tym bezprzewodowymi oraz ich diagnostyką. Zdobywa umiejętność integracji nabytej wiedzy przy projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji sieci komputerowych, systemów informatycznych, bazodanowych i mobilnych, oraz inżynierii ich bezpieczeństwa, a także ogólną wiedzę do umiejętnego zastosowania urządzeń, oprogramowania, elementów i narzędzi informatyki stosowanej wymagających połączenia inżynierii, teletransmisji, telekomunikacji, informatyki, elektroniki i multimedia.
Absolwent jest przygotowany do uczestniczenia w interdyscyplinarnych projektach z zakresu wykonania, sprzedaży, eksploatacji, serwisowania i diagnozowania aplikacji internetowych (webowych i dla platform mobilnych) oraz zna podstawowe techniki administrowania tymi aplikacjami. Absolwent potrafi zarządzać i tworzyć/modyfikować bazy danych w firmach, zna i stosuje najnowsze technologie i rozwiązania informatyczne w bieżącej działalności przedsiębiorstwa. Jego miejscem pracy będą zarówno wyspecjalizowane jednostki świadczące usługi informatyczne, jak i ośrodki badawczo-rozwojowe i projektowe różnych firm.
Z kolei w zakresie specjalności Informatyka stosowana absolwent posiada umiejętności w zakresie instalowania, obsługiwania oraz uruchamiania urządzeń i systemów informatyki stosowanej, jak również instalowania oprogramowania niezbędnego do pracy tych urządzeń, dozorowania ich pracy, oceny stanu technicznego systemów informatyki, stosowania metod testowania i walidacji. Miejscem pracy będą zakłady oraz placówki o charakterze działalności:
- badawczym – zajmujące się: a) analizą, badaniami teoretycznymi i doświadczalnymi metod, algorytmów, oprogramowania systemów informatycznych; b) tworzeniem i badaniem matematycznych i komputerowych modeli procesów obliczeniowych i informacyjnych związanych z funkcjonowaniem obiektów działalności zawodowej; c) analizą i wyborem metod obliczeniowych do rozwiązywania zagadnień projektowania komputerowych układów elektronicznych; d) wyborem strategii do planowania cyklu życia systemu informatycznego; e) wyznaczaniem i identyfikacją wykonalności organizacyjnej, ekonomicznej, technicznej i operacyjnej projektu informatycznego;
- projektowym – zajmujące się: a) wyznaczaniem i identyfikacją celów projektu, kryteriów efektywności, ograniczeń stosowania systemów informatycznych; b) opracowaniem wymagań i specyfikacji komponentów systemów informatycznych i obiektów działalności zawodowej; c) projektowaniem i symulacją procesów biznesowych w systemie; d) projektowaniem elementów zasobów matematycznych i lingwistycznych systemów informatycznych; e) projektowaniem zasobów informacyjnych (logicznej i fizycznej struktury bazy danych) systemów informatycznych; f) projektowaniem architektury komponentów oprogramowania; g) projektowaniem interfejsów i innych elementów systemów informatycznych; h) opracowaniem specyfikacji sprzętu komputerowego, środków łączności i usług;
- technologicznym – zajmujące się: a) opracowaniem prototypów architektury oprogramowania; b) opracowaniem i testowaniem komponentów oprogramowania; c) integrowaniem komponentów w system informatyczny; d) przeprowadzeniem strukturalnego i funkcjonalnego testowania systemu informatycznego; e) opracowaniem projektowej i roboczej dokumentacji systemu informatycznego; f) opracowaniem instrukcji technicznych; g) bezpieczeństwem oprogramowania, zasobów informacyjnych i innych elementów systemów informatycznych przed nieautoryzowanymi działaniami;
- technicznym – zajmujące się: a) opracowaniem programów i metod badań i testów systemów informatycznych; b) przeprowadzeniem testowania obiektów działalności zawodowej; c) testowaniem i debugowaniem zasobów sprzętowo-programowych i systemów informatycznych; d) implementacją, konfigurowaniem i obsługiwaniem oprogramowania różnego rodzaju, narzędzi informatycznych oraz systemów informatycznych; e) obsługiwaniem systemów baz danych.
Zdobyte umiejętności pozwolą mu także na prowadzenie własnej działalności gospodarczej w zakresie projektowania, produkcji oraz obsługi systemów informatycznych dla wielu dziedzin przemysłu i życia społecznego.
Program kształcenia inżynierów za specjalnością „Informatyka stosowana” w Instytucie Technicznym PWSZ zawiera nie tylko interdyscyplinarne treści właściwe dla tego kierunku (elektronika, miernictwo, teletransmisja, telekomunikacja, informatyka, technologie bezprzewodowe, bezpieczeństwo, multimedia), ale również tworzy warunki do organizacji uczenia się poprzez realizację projektów wykonywanych grupowo oraz kształtuje umiejętność samodzielnego uczenia się. Podejście to zapewnia, że absolwent będzie posiadał kompetencje do pracy zespołowej, koordynacji i kierowania zespołami ludzkimi oraz umiejętność ciągłego dostosowywania swoich kwalifikacji do bieżących potrzeb rynku pracy.
Prowadzenie w Instytucie Technicznym PWSZ studiów na kierunku informatyka przewiduje współpracę z firmami IT, których pracownicy są mile widziani jako prowadzące wykłady, mentorzy prac dyplomowych, organizatorzy staży dla najlepszych studentów. Oferta uczestniczenia w wykładach i zajęciach prowadzonych przez praktyków pozwala studentom nie tylko zdobyć praktyczne doświadczenia z zastosowania technologii IT, rozwiązywania zagadnień jakości systemów informatycznych, ale też zbudować sobie realny obraz przyszłej pracy zawodowej i zdefiniować cele na przyszłość. Uczestnictwem i obiecującymi dokonaniami studenta w realizacji fragmentów projektów w zakresie tematyki, którą zajmuje się bądź będzie się zajmować w najbliższym czasie firma mentora, są żywo zainteresowani podobne przedsiębiorstwa, przez które często są jeszcze niezbadane pewne obszary interesujące dla nich z różnych względów.
Z kolei, oferta przedmiotów pozatechnicznych w ramach kierunku rozszerza horyzonty intelektualne studentów, ale także wyposaża ich w wiedzę i umiejętności niezbędne dla każdego dobrze wykształconego człowieka, takie jak np. umiejętność posługiwania się językiem obcym, znajomość problemów bezpieczeństwa pracy, etyki, marketingu czy ochrony środowiska.
Program studiów oraz stosowane formy i metody dydaktyczne powodują, że absolwent będzie przygotowany do pracy w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących zagadnienia dotyczące projektowania, wytwarzania, testowania, sprzedaży, eksploatacji i serwisowania systemów informatycznych i ich elementów oraz urządzeń, w których one występują.
Absolwent przygotowany jest do pracy w przedsiębiorstwach jako analitycy i projektanci systemów informatycznych i ich składowych – sprzętu specjalistycznego, oprogramowania i elementów informacyjnych, programiści, jak i wdrożeniowcy w zespołach wytwarzających oprogramowanie należące do szerokiej klasy: systemy czasu rzeczywistego, bazy danych, aplikacje internetowe i mobilne. Może też prowadzić własną firmę komputerową świadczącą usługi informatyczne i doradcze. Przyszli inżynierowie informatycy przygotowani są do pracy w przemyśle wytwarzającym sprzęt telekomunikacyjny, u operatorów sieci komputerowcy, telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, a także w różnego rodzaju firmach zajmujących się projektowaniem, oprogramowaniem oraz wdrażaniem nowoczesnych technologii internetowych.
Instytut Techniczny PWSZ kładzie duży nacisk na zdobywanie przez studentów kierunku Informatyka umiejętności potwierdzonych certyfikatami honorowanymi na całym świecie. Ponadto, w tej części koncepcja kierunku Informatyka jest również zbieżna z celami określonymi przez korporację Microsoft, która najintensywniej inwestuje w środowisko studenckie. W ostatnim czasie uczelnia rozszerzyła również porozumienie partnerskie z jednym z wiodących światowych liderów IT – Cisco oraz przewiduje wkomponować kursy prowadzące do certyfikacji w standardowy program nauczania. Takie zawodowe certyfikaty umiejętności praktycznych, najlepiej z kilku dziedzin, łącząc się z dyplomem PWSZ jest świadectwem wszechstronnych kwalifikacji absolwenta z Informatyki Stosowanej Instytutu Technicznego oraz decydują o atrakcyjności przyszłych inżynierów informatyków na rynku pracy, przy tym należy zwrócić uwagę na fakt, że certyfikacja nawet na najniższym poziomie pomaga absolwentom ukierunkować i poprawić atrakcyjność w oczach przyszłych pracodawców.
Absolwent zna język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiada umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku kształcenia.
Po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje tytuł inżyniera i będzie przygotowany oraz świadomy znaczenia ustawicznego doskonalenia własnych umiejętności jak również znaczenia kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia oraz w przypadku chęci kontynuowania nauki na studiach III stopnia - prowadzenia badań w obszarze naukowym.
Ponadto, absolwent studiów kierunku Informatyka będzie miał świadomość konieczności uzupełniania wiedzy, zdając sobie sprawę z szybkiego jej rozwoju oraz konieczności aktualizacji wiedzy. Będzie również rozumieć etyczną i profesjonalną odpowiedzialność świadomości uczenia się przez całe życie.
Absolwent kierunku Informatyka uzyskuje kwalifikacje na 6 poziomie PRK (6 poziom ERK).
Podsumowanie
Przekazana wiedza z zakresu informatyki, wykształcone umiejętności oraz kompetencje społeczne pozwolą absolwentowi kierunku Informatyka wykonywać praktyczne zawody, zgodne z nowymi potrzebami rynku pracy, a także kontynuować studia w uczelniach akademickich.
W kolejnych latach, na podstawie monitorowania efektów kształcenia i analizy prac inżynierskich oraz dyskusji z absolwentami kierunku, doskonalone będą efekty, formy i treści kształcenia. Aktualizowana będzie grupa przedmiotów do wyboru, aby sprostać aktualnemu zapotrzebowaniu na rynku pracy oraz zainteresowaniom studentów. Przyjęta koncepcja kształcenia będzie utrzymana i doskonalona w dalszych latach przy ścisłej współpracy z przedstawicielami pracodawców.
|