Wstęp
I. Metodologia badań własnych
- Problematyka badań
- Zmienne i wskaźniki
- Metody i narzędzia badań
- Charakterystyka badanej grupy
II. Edukacja zintegrowana w teorii i praktyce pedagogicznej
- Kształcenie zintegrowane w teorii pedagogicznej
- Kształcenie zintegrowane w praktyce szkolnej
- Wiedza nauczycieli nauczania początkowego na temat integracji w klasach I-III
- Opinie nauczycieli o kształceniu zintegrowanym
- Realizacja nauczania zintegrowanego w praktyce szkolnej
III. Komunikacyjny wymiar edukacji
- Interakcje społeczne w procesie edukacji
- Komunikacja a dialog edukacyjny
- Komunikowanie się nauczyciela z uczniami w procesie dydaktyczno-wychowawczym
- Opinie nauczycieli nauczania początkowego o dziewczętach i chłopcach
- Komunikowanie się nauczyciela z dziećmi w sytuacjach dydaktycznych
- Różnice w traktowaniu dziewcząt i chłopców w sytuacjach wychowawczych
IV. Wybrane zagadnienia wychowawcze w edukacji wczesnoszkolnej
- Zadania wychowawcy klasy
- Uspołecznienie dzieci w rozważaniach teoretycznych
- Rozwój społeczny uczniów w młodszym wieku szkolnym
- Poziom uspołecznienia uczniów 7- i 9-letnich
- Oddziaływanie rodziny na uspołecznienie dziecka
- Klasa szkolna miejscem doświadczeń społecznych uczniów
- Osobowość nauczyciela a proces socjalizacji
V. Współpraca nauczycieli z rodzicami dzieci z klas I-III
- Wspólne cele nauczycieli i rodziców w świetle literatury
- Przygotowanie nauczycieli do współpracy z rodzicami
- Formy kontaktów nauczycieli z rodzicami
- Oczekiwania nauczycieli i rodziców wobec siebie
- Wpływ rodziców na sprawy szkoły
VI. Praca domowa ucznia w młodszym wieku szkolnym
- Pojęcie i znaczenie nauki domowej
- Cele i rodzaj prac domowych
- Praca domowa w praktyce edukacji zintegrowanej
- Zadawanie, kontrola i ocena pracy domowej
- Samodzielność odrabiania zadań domowych
- Różnorodność i zróżnicowanie pracy domowej w kształceniu zintegrowanym
VII. Ocenienie opisowe
- Wprowadzenie oceny opisowej
- Przygotowanie nauczycieli do oceniania opisowego
- Pozytywne aspekty oceny opisowej w opinii nauczycieli
- Ocena opisowa - wątpliwości, kontrowersje
- Stosunek uczniów w młodszym wieku szkolnym do oceniania
- Opinie rodziców o ocenie opisowej
- Wdrażanie uczniów do samooceny
IX. Refleksja o wartości refleksji pedagogicznej
"Zdzisława Zacłona podjęła tematykę o dużej aktualności poznawczej, społecznej i metodycznej. Autorka jest osobą wysoce kompetentną zarówno w zakresie przygotowania teoretycznego i metodycznego w dziedzinie edukacji wczesnoszkolnej, jak również w kwestii doświadczeń praktycznych.
Do zagadnień edukacji wczesnoszkolnej, "wokół" których skupione są rozważania Z. Zacłony należą:
- edukacja zintegrowana,
- komunikowanie się nauczycieli z uczniami,
- wychowywanie w klasach początkowych,
- współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów klas początkowych (...),
- praca domowa uczniów klas I-III,
- ocenianie opisowe.
Dokonany wybór związany jest zatem z istotnymi zagadnieniami procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach początkowych (...)".
fragment recenzji Prof. zw. dr hab. Stanisław Palka
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl
|