Anna Cetnarowska
Different Aspects of Proverbs
Andrzej S. Feret
Pomiędzy teorią naukową a ideologią polityczną. S. K. Szaumian i jego koncepcja fonemu
Jarosław Giza
The Concept of Sexuality and Procreation in the Holy Matrimony Delineated in Milton's "Paradise Lost" as against 17th century Mores
Anna Gronostaj
Ustna interpretacja tekstów literackich jako metoda nauczania literatury
Maciej Horowicz
Das Politische in Heinrich Heines Werken anhand von "Deutschland. Ein Wintermärchen". Ein Versuch
Grzegorz Jaśkiewicz
"Der Mauerspringer" von Peter Schneider. Ein literarischer Reflex der deutschen Teilung
Ágnes Klein
Der "gute" Fremdsprachenlehrer. Über die Möglichkeiten in der Ausbildung von FremdsprachenlehrerInnen
Erika Masiliauskiene
Educational Discourse of Children's Computer Culture in the Context of the Construction of Social Reality: Empirical Research Methodology Grounded by Adjustment's of Quantitative Qualitative Researches and Theory of Social Reality Design
Mariola Wierzbicka
Lexikalisches vs. syntaktisches Sprachwandelmodell für verbale Rektionen dargestellt am Beispiel von Experiencer-Verben ohne Nominativargument
Izabela Zacłona, Zdzisława Zacłona
Teaching English to Dyslexic Secondary School Students
Jak nauczać języków obcych? Jak uczyć się języków obcych? To dwa fundamentalne pytania, z którymi boryka się nauczyciel języków obcych oraz uczący się ich. Znaleźć odpowiedź na nie wcale nie jest łatwo, ponieważ spektrum aspektów dotyczących fenomenu edukowania i przyswajania języków obcych jest bardzo szerokie, poczynając od zjawisk z dziedziny psychologii i pedagogiki, poprzez znajomość – dotyczy przede wszystkim nauczycieli – materii: języka, jego historii, kultury, literatury danego obszaru językowego, a kończąc na wszelkich metodach dydaktycznych i mechanizmach kognitywnych.
Teksty prezentowane w kolejnym, czwartym już tomie oddawanego właśnie do rąk czytelników periodyku Neophilologica Sandeciensia, próbują przynajmniej w niewielkiej części zmierzyć się z opisanym wyżej wyzwaniem, czyli nakreślić, za- sygnalizować, zinterpretować problemy oraz poszerzyć filologiczną wiedzę. Autorzy publikowanych w niniejszym tomie artykułów wywodzą się ze środowiska nowosądeckiej PWSZ, bądź są z nim blisko związani. Otwarcie na autorów z zagranicy pozwala naświetlić problematykę także z jeszcze innej perspektywy, jak rów- nież wpisać periodyk w kontekst międzynarodowy. Cieszy fakt, że zdolni absolwenci PWSZ mogą pochwalić się swoimi osiągnięciami, publikując np. fragmenty własnych prac dyplomowych.
Rozprawy, które znaleźć można w przedłożonym tomie, odzwierciadlają zainteresowania naukowe oraz doświadczenia zawodowe zebrane przez ich autorów. Wyrażamy nadzieję, że czytelnik skorzysta na ich lekturze…
Grzegorz Jaśkiewicz
Krzysztof Nycz
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl
|