Wiesława A. Sacher
Specyfika badań naukowych w obszarze pedagogiki muzyki - konsekwencje metodologiczne i metodyczne
Grażyna Enzinger
Podstawy programowe edukacji muzycznej w szkole. Analiza krytyczna
- Podstawy programowe od 1999 roku. Projekt Rozporządzenia z 1997 roku i Rozporządzenie z 1999 roku
- Podstawy programowe z 1999 roku. Dwa w jednym, czyli sztuka niemożliwego
- Projekt Podstawy z 2005 roku i Podstawa programowa z 2008 roku. Kolejna niewykorzystana propozycja
- Charakterystyka ujęcia treści edukacji muzycznej w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Bożena Raszke
Edukacja muzyczna uczniów a kształcenie nauczycieli
- Podstawy teoretyczne edukacji muzycznej w świetle Krakowskiej Koncepcji Programowo-Metodycznej
- Określenie sytuacji dydaktycznej w edukacji muzycznej
- Aktywność muzyczna uczniów - integracja słuchania i tworzenia muzyki
- Zakres treści muzycznych w realizacji Krakowskiej Koncepcji Programowo -Metodycznej
- Teoria i praktyka kształcenia muzyczno-metodycznego studentów nauczania wczesno-szkolnego według modelu nowosądeckiego
- Przykład postępowania dydaktycznego na zajęciach muzycznych ze studentami
Aneks - Scenariusz zajęć przygotowanych zgodnie z Krakowską Koncepcją Programowo-Metodyczną. Klasa II szkoły podstawowej
"Praca jest owocem wieloletnich doświadczeń pedagogiczno-muzycznych Autorek oraz ich wiedzy naukowej. Zawiera ważne, można powiedzieć kluczowe problemy dla obecnie realizowanej edukacji muzycznej młodego pokolenia. Znajdują się w niej zarówno ocena aktualnego stanu i możliwości prowadzenia badań naukowych w zakresie pedagogiki muzyki; analiza podstaw programowych edukacji muzycznej w szkolnictwie ogólnym, jak i konstruktywna propozycja programowo-metodyczna gotowa do realizacji w szkole oraz do przygotowania kompetencji metodyczno-muzycznych nauczycieli. Propozycja modelowa oparta jest o uznaną i sprawdzoną empirycznie Krakowską Koncepcję Programowo-Metodyczną Wychowania Muzycznego, powstałą pod kierunkiem prof. Z. Burowskiej. To właśnie z uwagi na wartość tej precyzyjnie opracowanej przez środowisko krakowskie Koncepcji i jej znakomitą realizację w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu warto opublikować tę pracę."
fragment recenzji
dr Romualda Ławrowska
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl
|