Janusz ORBITOWSKI
Forma jako element przestrzeni twórczej
Andrzej SZAREK
Przestrzeń sztuki
Grzegorz Sztwiertnia
Dydaktyka a powołanie
Krzysztof TOMALSKI
Miejsce i obszar grafiki w strukturze edukacji artystycznej, czyli wszyscy razem ten kierunek tworzymy
Maria MARCINOWSKA
Kształtowanie świadomości artystycznej i kulturowej w procesie nauczania historii sztuki
Iwona BUGAJSKA-BIGOS
Autorski program Plastyki i zajęć artystycznych jako alternatywne rozwiązanie w pracy nauczyciela gimnazjum
Agata ROLKA
Dziecko a grafika
Magdalena JAKSA-RACZEK
Magia ceramiki. Działania z dziećmi, młodzieżą oraz studentami kierunków artystycznych
Prezentowany pierwszy numer Skryptów Artystyczno-Naukowych powstał z myślą o przybliżeniu Studentom naszego kierunku oraz innym Czytelnikom problemów dotyczących sztuki oraz kształcenia artystycznego na jego różnych etapach. Sztuka w swej złożoności i różnorodności jest trudna, a może nawet niemożliwa do zdefiniowania, towarzyszą jej niezwykle silne emocje oraz liczne kwestie teoretyczno-formalne. Mając świadomość złożoności tematów, które mogą być w jakiś sposób inspirujące, czy ważne dla Adresatów, materiał przygotowany przez naszych Wykładowców do numeru pierwszego Skryptów podzieliliśmy na dwie części. Pierwsza z nich dotyka zagadnień związanych z edukacją artystyczną i twórczością w szerokim tego słowa ujęciu. Wykładowcy naszego kierunku publikują słowa powstałe w oparciu o swą bogatą dydaktykę sztuki, mając na uwadze konieczność podejmowania dialogu na temat ważnych kwestii artystycznych, a jednocześnie odczuwając potrzebę podzielenia się swoimi spostrzeżeniami powstałymi w wyniku wielu lat pracy artystycznej i dydaktycznej, często z uwzględnieniem specyfiki kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych.
Druga część publikacji zawiera artykuły prezentujące specyficzne zagadnienia związane z kształceniem plastycznym w ramach różnych struktur i ma na celu pomóc Czytelnikom w praktykach zawodowych w szkole, placówkach kultury, czy innych aspektach dotyczących przyszłej pracy zawodowej z zakresu edukacji artystycznej. Ufamy, że zagadnienia dotykające bezpośrednio szkoły, placówek, instytucji kultury, czy dydaktyki przedmiotów wchodzących w skład edukacji artystycznej dadzą zalążek do rozmów, przemyśleń na poruszane tematy, a także stanowić mogą merytoryczną podporę dla własnych poszukiwań dydaktyczno-twórczych Studentów.
Jak pisze Recenzent publikacji, profesor Zbigniew Bajek z krakowskiej ASP: "Mam świadomość, że inne cele stawiane są przed studentami Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych niż studentami Akademii Sztuk Pięknych, nie mniej kontakt z artystami-pedagogami o tak wyrazistych postawach, wydaje mi się dla tych pierwszych bezcenny. Tu nie chodzi li tylko o konkretną wiedzę - mierzoną ilością przekazywanych faktów, dat i nazwisk - ale o stosunek do wielu zjawisk naszego skomplikowanego świata, o umiejętność poruszania się w tym świecie, pełnym sprzeczności, wykluczających się postaw; chodzi o gotowość przyjęcia tak bogatej oferty dzisiejszej sztuki, umiejętność odczytywania jej, bawienia się nią; chodzi o to, by nie zamykać się przed tym, co pozornie wydaje się niezrozumiałe, nieprzystępne, a co tak naprawdę powinno być nam bliskie /jest nam bliskie/, bo wyraża ducha naszego czasu." (…)
Oddając do rąk Czytelników pierwszy numer publikacji mamy nadzieję, że zachowana luźna forma tekstów poszczególnych autorów, pozwoli na przybliżenie kwestii wielowątkowości zagadnień związanych z twórczością oraz edukacją artystyczną.
dr hab. prof. nadzw. Marek Szymański
dr Iwona Bugajska-Bigos
"Materiały zebrane przez pracowników naukowo-dydaktycznych PWSZ w Nowym Sączu, pracujących na specjalności Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych (...), świadczą o przygotowaniu wyżej wymienionych do pracy ze studentami. Pomimo, że zaprezentowane teksty wyraźnie różnią się pomiędzy sobą objętością, formą, charakterem (od luźnych refleksji związanych z problemami artystyczno-dydaktycznymi, po szczegółowe programy nauczania konkretnego przedmiotu lub programy pracy ze ściśle określoną grupą wiekową uczniów czy studentów), to (...) mogą być przydatne dla studentów, którzy w przyszłości podejmą pracę nauczyli plastyki i animatorów życia artystycznego."
fragment recenzji
Prof. dr hab. Zbigniew Bajek
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl