GAWRYLCZYK Alicja, SOBIESKA Katarzyna
Skuteczność funkcjonowania marketingu terytorialnego w polskich województwach w latach 2000-2007
GRACZYK Marta, KUMOREK Krzysztof, ŁAKOMA Dorota, ZIELIŃSKI Kamil
Diagnoza orientacji marketingowej powiatu wałbrzyskiego
KOPACKI Grzegorz, WITRYKUS Piotr
Marketing terytorialny szansą dla Wałbrzycha?
PANEK Grzegorz
Marketing terytorialny na przykładzie miasta i gminy Niepołomice
HALAMA Dorota, KULIG Mateusz
Marketing terytorialny a plan miejscowy (na przykładzie gminy Niepołomice)
BĄK Beata
Wizerunek marki jako determinanta zachowań nabywców
JĘDRYCHOWSKA Agnieszka, KUKIEŁKA Anna
Kształtowanie image'u miasta
WOŁOSZYN Natalia
Wizerunek miasta i regionu w procesie przyciągania inwestorów
KUZYKA Adrian, MICHNIEWICZ Tomasz, PIŁKOWSKI Wojciech
Strategia promocji miasta na przykładzie Białegostoku
TOMASZYK Elżbieta, GRALIŃSKA Katarzyna
Trasa turystyczna jako produkt miejski na przykładzie Krakowa, Wrocławia i Poznania
BULGA Tomasz, DANIEL Piotr, WITUŁA Przemysław
Rodzaje i koszty promocji miast
HOŁYST Agnieszka, POPARDOWSKA Jolanta
"Nowy Konsument" w dobie rozwoju Internetu
RAKOCZY Ewelina, RAKOCZY Katarzyna, RAMS Ewelina, RODAK Ewelina
Internet jako medium komunikacji społecznej (badania wśród przedsiębiorców)
Oddawana do rąk Czytelników książka Marketing terytorialny w rozwoju miast i regionów jest efektem VI Ogólnopolskiego Sympozjum Kół Naukowych, które odbyło się w maju 2008 roku w Nowym Sączu. W Sympozjum wzięli udział studenci z wielu uczelni, takich jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny im. Oskara Langego we Wrocławiu - Wydział w Jeleniej Górze, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnika Białostocka, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu. Spośród 26 prezentowanych na Sympozjum opracowań 13 przeznaczono do publikacji. Artykuły przygotowane przez studentów obejmują zagadnienia zarówno metodologiczne, jak i badawcze, a zakres problemowy opracowań ogniskuje się wokół problematyki związanej z marketingiem terytorialnym jednostek samorządu terytorialnego oraz wykorzystaniem Internetu w badaniach marketingowych.
Pierwszy z prezentowanych artykułów autorstwa Alicji Gawrylczyk i Katarzyny Sobieskiej odnosi się do próby oceny skuteczności funkcjonowania marketingu terytorialnego w polskich województwach w latach 2000-2007. Podnoszony problem oceny oparto na wskaźnikach ekonomicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorki dowodzą, że marketing terytorialny jest najskuteczniej wykorzystywany w dużych regionach. W artykule podjęto próbę identyfikacji czynników determinujących powodzenie oddziaływania marketingu terytorialnego.
Kolejny artykuł, który opracowany został przez Martę Graczyk, Krzysztofa Kumorka, Dorotę Łakomą oraz Kamila Zielińskiego obejmuje empiryczne aspekty dotyczące orientacji marketingowej powiatu wałbrzyskiego. Autorzy w swych badaniach główny nacisk położyli na celach, zadaniach, miernikach efektywności realizacji celów i wydatkach budżetowych powiatu wałbrzyskiego związanych z działaniami promocyjnymi. Opracowanie obejmuje również rozpoznanie metod marketingu terytorialnego w powiecie wałbrzyskim. Autorami trzeciego artykułu są: Grzegorz Kopacki i Piotr Witrykus. Podjęto w nim próbę odpowiedzi na pytanie, czy marketing terytorialny jest szansą dla rozwoju Wałbrzycha. W artykule skonfrontowane zostały cele strategiczne zawarte w strategii promocji Wałbrzycha na lata 2008 - 2013 z teorią marketingu terytorialnego. Autorzy eksponując analizę SWOT wskazują na możliwości rozwoju miasta i szanse realizacji wyznaczonych celów strategicznych.
Kolejne dwa artykuły kontynuują problematykę marketingu terytorialnego. Podstawą empirycznych rozważań w obydwóch artykułach jest obszar Niepołomic. Artykuł Grzegorza Panka koncentruje uwagę na implementacji działań marketingowych w mieście i gminie Niepołomice. Zaprezentowano tu różne koncepcje terytorialnego marketingu mix umożliwiające prowadzenie analizy na szczeblu lokalnym. Narzędzia marketingowe wykorzystywane w Niepołomicach wg Autora są spójne i konsekwentnie przekładają się na realne efekty gospodarcze. Natomiast kolejny artykuł, autorstwa Doroty Halamy i Mateusza Kuliga, wskazuje na plan miejscowy w Niepołomicach jako podstawowy instrument planistyczny na podstawie którego realizowane są inicjatywy inwestycyjne oraz pozyskiwani są inwestorzy.
Szósty z kolei artykuł przygotowany została przez Beatę Bąk i obejmuje problematykę wizerunku marki jako determinanty zachowań nabywców. Na podstawie teoretycznych rozważań Autorka ocenia znaczenie marki produktu w dobie nasilającej się konkurencji na rynku i przypisuje marce określone funkcje w strategii działania.
Dwa następne artykułu obejmują problematykę kształtowania wizerunku miasta. Jako przedmiot badań Autorzy wskazują na Karków. W pierwszym z artykułów zatytułowanym Kształtowanie imade'u miasta Agnieszka Wędrychowska i Anna Kukiełka opisują sposoby kreowania pozytywnego wizerunku miasta. Drugi natomiast artykuł autorstwa Natalii Wołoszyn podejmuje problematykę wizerunku miasta i regionu w procesie przyciągania inwestorów. Na przykładzie Krakowa Autorka wyjaśnia pojęcie wizerunku miasta i etapy budowy pozytywnego image'u.
Pozostając w konwencji rozważań dotyczących kształtowania wizerunku miasta autorzy: Adrian Kuzyka, Tomasz Michniewicz i Wojciech Piłkowski podjęli problematykę planowania promocji miasta Białegostoku. Strategia promocji Białegostoku posłużyła Autorom artykułu do prześledzenia kierunków promocji i kształtowania wizerunku miasta. Artykuł zawiera ponadto etapy i instrumenty budowania tego typu programu.
Elżbieta Tomaszczyk i Katarzyna Garlińska w artykule pt. Trasa turystyczna jako produkt miejski na przykładzie Karkowa, Wrocławia i Poznania porównują produkty turystyczne trzech polskich miast o zbliżonym profilu ludnościowym, kulturowym i historycznym. Rozwijając tytułowy problem, Autorki definiują trasę turystyczną jako zestaw pojedynczych dóbr i usług wykorzystywanych przez turystów. Autorki podkreślają ponadto, że mniej istotna jest ilość tras turystycznych lecz ważniejsza jest ich jakość, integracja oraz oferta im przyporządkowana.
Tomasz Bulga, Piotr Daniel oraz Przemysław Wituła w artykule Rodzaje i koszty promocji miast zwracają uwagę na promocję miast i wynikające z reklamy koszty. Empirycznym przykładem rozważań jest miasto Jelenia Góra.
Niniejszą publikację zamykają dwa badawcze artykuły nawiązujące do problematyki wykorzystania Internetu jako narzędzia oddziaływania marketingowego. Artykuł Agnieszki Hołyst i Jolanty Popardowskiej przybliża czytelnikowi wyniki badań dotyczących wykorzystania Internetu jako źródła informacji o realizacji konsumpcji. Natomiast artykuł zespołu studentek: Eweliny Rakoczy, Katarzyny Rakoczy, Eweliny Rams i Ewelina Rodak prezentuje wyniki badan ankietowych dotyczących wykorzystania Internetu jako instrumentu komunikowania się samorządu lokalnego z lokalnymi podmiotami gospodarczymi. Jako podstawę badań przyjęto miasto Nowy Sącz. Wyciągnięte przez Autorki wnioski podkreślają znaczenie i zasadność tego typu badań.
Prezentowane w niniejszym opracowaniu artykuły pomimo zróżnicowania tematycznego posiadają jednakże walor uwzględniający w istotnym stopniu problematykę marketingu terytorialnego. Wydaje się, że dzięki wielowątkowemu ujęciu tytułowego problemu oddana do Państwa rąk publikacja, zdobędzie wielu czytelników zainteresowanych teoretycznymi i praktycznymi aspektami marketingu terytorialnego.
Niniejsza ksiazka Marketing terytorialny w rozwoju miast i regionów jest efektem VI Ogólnopolskiego Sympozjum Kół Naukowych, które odbyło sie w maju 2008 roku w Nowym Saczu. W Sympozjum wzieli udział studenci z wielu uczelni, takich jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny im. Oskara Langego we Wrocławiu – Wydział w Jeleniej Górze, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnika Białostocka, Panstwowa Wyzsza Szkoła Zawodowa w Nowym Saczu, Panstwowa Wyzsza Szkoła Zawodowa im. Ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, Panstwowa Wyzsza Szkoła Zawodowa w Nysie, Wyzsza Szkoła Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie, Wyzsza Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Saczu. Artykuły przygotowane przez studentów obejmuja zagadnienia zarówno metodologiczne jak i badawcze, a zakres problemowy opracowan ogniskuje sie wokół problematyki zwiazanej z marketingiem terytorialnym jednostek samorzadu terytorialnego oraz wykorzystaniem Internetu w badaniach marketingowych.
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl