Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność
- Wiesław Polmiński Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły
- Igor Lomnicky Tvorivo - humanistické zameranie etickej výchovy
- Jan Kancir Edukačné programy rozvoja kreativity a niektoré problémy experimentălneho overovania ich učinnosti
- Stefan Florek Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości
- Zdzisława Zacłona Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym
- Viera Zbirkova, Milan Jozek Niektoré formy a prostriedky rozvoja kreativity �udentov učitel'stva etickej výchovy
- Peter Krbat'a Bariéry a cesty rozvoja kreativity
- Bożena Muchacka Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów
- Milan Portik Tvorivy učitel verzus tvorivy �ak
- Nada Babić, Stanislava Irović "Przewodzenie" kreatywności dzieci w przedszkolu
- Jerzy Kurcz Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst
- Anna Kalarus Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka
- Romualda Ławrowska Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole
- Przemysław Piotrowski Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej
- Beata Kozieł Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka
Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci
- Anna Struzik Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne
- Joanna Zacłona Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej
- Iveta Kovalčiková Creativa drama: impact on changes in social preferences in the class
- Anna Skwarka Sposoby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi
- Jolanta Rybska - Klapa O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych
- Krystyna Gąsiorek Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym
- Agnieszka Habrat "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dziecka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym
- Marzena Kiełbasa Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych
- Martina Kruśinska Vplyv elementarnej detskej tvorivosti na rozvijanie hudobnosti �akov I. stupňa zakladnej �oly
- Daniel �mčík Dieta a tvorivost v rytmických hudobných činnostiach
- Bożena Raszke Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci
- Edyta Cieślik - Moczek Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"
- Anna Steliga Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie
- Agata Rolka Kreatywność a terapia plastyczna
Problematyka kreatywności jest w ostatnich latach przedmiotem szczególnego zainteresowania zarówno teoretyków jak i praktyków reprezentujących różne dziedziny wiedzy. We współczesnym świecie istnieje przekonanie, że aby człowiek umiał przystosowywać się do szybko następujących zmian technicznych i społecznych a także, aby miał wpływ na te zmiany, musi być kreatywny. Rozwijanie twórczego i krytycznego myślenia staje się więc jednym z ważnych zadań współczesnej szkoły. Dlatego też w dyskusji pedagogicznej towarzyszącej transformacji szkoły nieustannie podkreśla się rolę nauczyciela jako kreatora rozwoju ucznia. Wysiłki pedagogów, zmierzające do ukształtowania człowieka kreatywnego, zdolnego do tworzenia nowych rozwiązań i autokreacji, są ważną stroną zarówno teorii jak i praktyki edukacyjnej.
Pojawiają się pytania: jakie są współczesne ujęcia twórczości formułowane w teoriach, jakie są jej cechy, przejawy, rodzaje, znaczenie? Jak rozbudzać twórczy potencjał dziecka i nauczyciela? Co sprzyja a co ogranicza edukację dziecka w zakresie kreatywności? Czy kreatywność zawsze jest konstruktywna?
Autorzy niniejszej publikacji starali się ustosunkować do tych właśnie problemów. Zmotywowani poszukiwaniami szans rozwojowych dzieci zaprezentowali swe przemyślenia, sugestie, pomysły i sposoby modernizowania procesu edukacji dziecka.
Struktura książki zawiera dwa rozdziały. W pierwszym znalazły się teksty o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym, m.in. pojęcie twórczości, kreatywność jako cechę i warunek rozwoju osobowości, kompetencję człowieka, oraz jako cechę kultury. Omówiono też warunki rozwoju kreatywności dzieci i nauczycieli.
Drugi rozdział składa się z tekstów bardziej związanych z praktyką edukacyjną w zakresie wspierania kreatywności dzieci. Zwrócono uwagę na sposoby jej rozwijania w różnych sferach.
Książkę adresujemy do studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz do nauczycieli przedszkoli i edukacji zintegrowanej, a także do nauczycieli akademickich zainteresowanych tą problematyką.
"Praca jest zbiorem interesujących i ważnych przemyśleń w wieloaspektowym ujęciu zagadnienia kreatywności dziecka i wynikających z tego obszaru implikacji w procesie edukacji dziecka we współczesnej szkole. Zgodność wszystkich artykułów z tematem całego tomu czyni z jego treści szeroki wachlarz spojrzeń na problem ujęty w tytule. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli i studentów specjalności pedagogicznych".
"...w sposób refleksyjny zostaje przedstawiony model takiego podejścia, w którym działania szkoły ujmuje się jako zintegrowaną całość i uwzględnia w nim trzy wymiary: ustrojowy, sytuacyjny i innowacyjny. Ten ostatni jest szczególnie istotny zarówno w kreatywnych działaniach całej społeczności szkolnej, ale i całego środowiska..."
"...twórcze myślenie zostaje ukazane jako warunek rozwoju osobowości [...] Niezależnie od tego jak rozumiemy rozwój osobowości, i jak rozumiemy wolność, tworzenie samego siebie wymaga niemało odwagi. Tekst jest bardzo głęboki i pobudza czytelnika do re.eksji..."
"...uwaga czytelnika zostaje zwrócona na niepokojący fakt szkolnej rzeczywistości wskazującej na to, iż zarówno dyrektorzy szkół jak i nauczyciele bardziej hołdują nowoczesności szkoły, wyposażając ją w komputery i Internet, niż dbają o rozwijanie zdolności twórczych i kreatywnych postaw uczniów..."
Prof. dr hab. Mirosława Knapik (fragment recenzji)
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl