Publikacja, która stanowi formę materiałów pomocniczych dla studentów, została przygotowana głównie z myślą o studentach wychowania fizycznego. Z jednej strony ma ona na celu wprowadzenie słuchaczy w obszar podstawowych zagadnień odnoszących się do istotnego działu teorii wychowania fizycznego, jakim są aksjologiczne podstawy fizycznej edukacji, stanowiącej proces decydujący w dużym stopniu o przygotowaniu wychowanków do systematycznego udziału w kulturze fizycznej. Z drugiej zaś strony, ze względu na informacje dotyczące prowadzenia badań jakościowych w obszarze nauk o kulturze fizycznej, materiały te mogą okazać się przydatne w trakcie przygotowywania przez studentów wychowania fizycznego prac dyplomowych. Rozdział pierwszy publikacji poświęcony jest charakterystyce wartości ciała w kulturze fizycznej, ukazanej przez pryzmat zasygnalizowanych w tekście opinii wielu uznanych autorów, którzy podejmują w swoich pracach zarówno aspekty charakteryzujące aksjologię jako naukę o wartościach, jak też odnoszą się w przytoczonych publikacjach tylko do problematyki aksjologii ciała człowieka. Rozdział drugi zawiera przegląd podstawowych informacji o sposobach prowadzenia badań nad wartościami kultury fizycznej. Ponieważ nauki o kulturze fizycznej odwołują się w omawianym obszarze przede wszystkim do dyscyplin społecznych o ugruntowanej randze oraz adaptują do warunków kultury fizycznej bądź korzystają wprost z oferowanych przez te dyscypliny rozwiązań metodologicznych, dlatego w tym rozdziale posiłkuję się poglądami polskich i zagranicznych przedstawicieli nauk o kulturze fizycznej (w przypadkubadaczy zagranicznych – nauki o sporcie), a także przywołuję stanowiska socjologów, psychologów i metodologów zajmujących się badaniami społecznymi. W rozdziale trzecim odwołuję się do własnych doświadczeń badawczych, zamieszczając w nim propozycję i charakterystykę autorskich narzędzi badawczych, wykorzystanych przeze mnie podczas prowadzonych w ramach dysertacji doktorskiej badań wśród krakowskich studentów nad prezentowanymi przez nich postawami wobec wartości ciała. W ostatnim rozdziale przedstawiam przykładowe badania, realizowane przez autorów polskich i zagranicznych nad wartościami oraz postawami studentów w kulturze fizycznej.Przy doborze literatury przedmiotu kierowałem się kryterium podejmowania przez poszczególnych badaczy zagadnień aksjologicznych, także w kontekście udziału człowieka w obszarze kultury fizycznej, tak aby odnieść je do tematyki mojej pracy. Mam nadzieję, że publikacja ta spełni nie tylko funkcje dydaktyczne, ale również zainteresuje i skłoni studentów wychowania fizycznego do prowadzenia własnych poszukiwań badawczych w tym obszarze.
„Recenzowana pozycja wydawnicza stanowi zgrabną kompilację czterech dopełniających się elementów:
- teoretycznych założeń aksjologii ciała i kultury fizycznej
- podstawowych zagadnień metodologicznych badań nad kulturą fizyczną w aspekcie aksjologicznym
- prezentacji czterech rodzajów narzędzi badawczych, tj. skali wartości, kwestionariusza postaw prosomatycznych, inwentarza zachowań oraz kwestionariusza dla kierowników studium wychowania fizycznego
- przykładów badań społecznych nad kulturą fizyczną studentów polskich i zagranicznych. (...)
Z dużą satysfakcją wyrażam przekonanie, że recenzowane materiały pomocnicze dla studentów (...) zasługują na upowszechnienie w postaci publikacji książkowej”.
fragment recenzji
prof. dr hab. Zbigniew Krawczyk
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl