Współczesne wyzwania rynkowe, jak również związane z nimi zmiany zachodzące wokół funkcjonujących na rynku organizacji wskazują na złożoność i wielowymiarowość czynników, które przesądzają o możliwościach i kierunkach ich rozwoju. Walory i atuty posiadane przez przedsiębiorstwa, architektura oraz kompozycja zestawu elementów będących w dyspozycji firmy, jak również układ czynników zewnętrznych tworzą konfigurację stanowiącą o wartości organizacji, która przekłada się na jej potencjał konkurencyjny. Konkurencyjność organizacji może być rozpatrywana w różnych wymiarach i odniesiona do różnych organizacji, zarówno tych ukierunkowanych na zysk, jak i realizujących społecznie użyteczne cele czyli organizacji non profit. Problematyka konkurencyjności zyskuje szczególnie istotną rangę w dobie internacjonalizacji i globalizacji działalności przedsiębiorstw. Złożoność, zwiększona intensywność oraz często brak ciągłości procesów przebiegających w otoczeniu organizacji w zespoleniu z koniecznością stosowania coraz bardziej wyrafinowanych sposobów działań obliczonych na przychylność klientów przekłada się na imperatyw nowego myślenia w sferze konkurencyjności przedsiębiorstw.
Prezentowane artykuły, jako prace o walorach naukowych, kierowane są zarówno do studentów dążących do pogłębiania wiedzy z interesujących ich dyscyplin, jak również do praktyków, dla których, mam nadzieję, prezentowane treści okażą się inspirujące i warte wykorzystania w praktyce działalności gospodarczej.
/ze wstępu/
Janusz Fudaliński, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu i Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2003 r. pełni funkcję dyrektora Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce strategicznego zarządzania organizacjami (szczególnie organizacjami non-profit) również w wymiarze międzynarodowym i globalnym. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów i książek (jako autor i współautor) wydanych w Polsce i poza granicami kraju.
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl