- Wstęp - Janusz Fudaliński
- Istota i czynniki rozwoju regionalnego - Marek Reichel
- Przestrzenne zróżnicowanie dostępności usług kultury a rozwój regionalny - Tadeusz Kudłacz
- Kasztelania Karpacka ze stolicą w Nowym Sączu - projekt nowego spojrzenia na podział realizacji zadań w zakresie usług publicznych - Mirosław Kwieciński
- Systemy informacyjne w administracji publicznej - Beata Barczak
- Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce Polski - Monika Musiał
- Struktury holdingowe w aspekcie prawnym i podatkowym - Joanna Toborek - Mazur
- Determinizm czy swoboda wyborów strategicznych organizacji w procesie ewolucji sektora - Janusz Fudaliński
- Rola public relations i marketingu w kształtowaniu wizerunku organizacji - Tomasz Zaclona
- Lojalność konsumenta jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi w walce z konkurencją - Iwona Gawron
- Rola fundacji w sektorze organizacji pozarządowych na przykładzie Fundacji Barbary i Andrzeja Chronowskich - Sylwia Sadowska
- Aktualne problemy polskich uzdrowisk - Witold Niemiec
- Oferta turystyczna jako substytut lecznictwa uzdrowiskowego - Honorata Trzcińska
Zmiana stanowi obecnie nieodłączny element działalności organizacji, które podejmując próby dostosowania się do zdarzeń wokół nich zachodzących, dokonują ciągłych wyborów warunkujących ich obecność na rynku i możliwość rozwoju. Stąd problematyka podjęta w artykułach odnosi się zarówno do makroekonomicznych uwarunkowań wpływających na procesy decyzyjne organizacji, jak również ma wymiar węższy i charakteryzuje zjawiska odnoszące się do funkcjonalnych aspektów działalności w przestrzennych układach regionalnych i lokalnych. Prezentowane artykuły, jako prace o walorach naukowych, kierowane są zarówno do studentów dążących do pogłębiania wiedzy z interesujących ich dyscyplin, jak również do praktyków, dla których, mam nadzieję, prezentowane treści okażą się inspirujące i warte wykorzystania w praktyce działalności gospodarczej.
/ze wstępu/
Janusz Fudaliński, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu i Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2003 r. pełni funkcję dyrektora Instytutu Ekonomicznego PWSZ w Nowym Sączu. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce strategicznego zarządzania organizacjami (szczególnie organizacjami non-profit) również w wymiarze międzynarodowym i globalnym. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów i książek (jako autor i współautor) wydanych w Polsce i poza granicami kraju.
Artykuły złożone do druku w Zeszytach Naukowych PWSZ w Nowym Sączu poruszają bardzo zróżnicowaną problematykę, co pozwoli różnym czytelnikom na znalezienie interesujących ich zagadnień.
z recenzji prof dr hab. Anny Nehring
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl
|