- Wstęp - Krystyna Gąsiorek
- Refleksja pedagogiczna jako droga rozwoju zawodowego nauczyciela - Zdzisława Zacłona,
- Osobowościowe uwarunkowania nauki języka obcego - Ewa Grygiel i Dorota Kotarba,
- Czynniki modyfikujące przebieg okresu dorastania (poczucie alienacji i wsparcie społeczne)- Przemysław Piotrowski ,
- Problemy agresji uczniów w szkole - Bogusława Gaweł,
- O autonomii tekstu literackiego w edukacji zintegrowanej - Jacek Mazanec,
- Aktualizacja treści literackich i artystycznej formy w teatrze dziecięcym (na przykładzie autorskiego opracowania musicalowej wersji bajki "Jaś i Małgosia" J. Brzechwy) - Leszek Bolanowski,
- Komputery, a nauczanie matematyki - Krystyna Baran,
- Czynna ochrona płazów jako forma edukacji ekologicznej - Grzegorz Tabasz,
- Wyobraźnia plastyczna dzieci (twórcze relacje nauczyciel - uczeń w nauczaniu początkowym) - Magdalena Raczek,
- Zastosowanie różnorodnych technik plastycznych w nauczaniu początkowym - Agata Rolka,
- Rola przedmiotu "technika z metodyką" w przygotowaniu do nauczania początkowego - Józefa Wilk-Redelbach.
...Zebrane prace ilustrują stan badań indywidualnych i grupowych pracowników Zakładu Edukacji PWSZ w Nowym Sączu Mimo że wyrastają z różnych sposobów myślenia o edukacji, łączy je wspólna myśl o istocie działań edukacyjnych przyszłych i obecnych nauczycieli Pozwalają prześledzić problemy, na które zwrócili uwagę autorzy, przedstawiając swoje dziedziny zainteresowań Dają również okazję do zapoznania się z wynikami badań empirycznych, wskazujących sposoby rozwiązywania i modyfikowania praktyki edukacyjnej.
Tom adresowany jest przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli i wykładowców, którzy - zainteresowani rozwijaniem własnego warsztatu - zechcą poznać inne różnorodne problemy pedagogiczne i psychologiczne. Z powodzeniem może stać się także zaproszeniem do zastanowienia się nad jakością własnej praktyki pedagogicznej /ze Wstępu!
Krystyna Gąsiorek jest doktorem habilitowanym nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa - językoznawstwa polskiego, profesorem nadzwyczajnym Akademii Pedagogicznej w Krakowie i Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Od 1999 r pełni funkcję kierownika Zakładu Edukacji w Instytucie Pedagogicznym PWSZ. Interesuje ją język dzieci, kształcenie językowe w szkole, kultura języka, język literatury pięknej i innych działów piśmiennictwa Jest autorką kilkudziesięciu artykułów i dwu książek Abstrakta w rozwoju języka dzieci i młodzieży. Kraków 1991, Od słowa do tekstu. O języku i stylach Janusza Korczaka. Kraków 1997.
...znajduje w tej pracy zbiorowej czytelnik i rozważania teoretyczne z nawiązaniem do treści literatury naukowej, i analizy wyników badań własnych pracowników Zakładu, i propozycje rozwiązań metodycznych Te trzy aspekty czynią z recenzowanej pracy publikację użyteczną poznawczo i praktycznie...
Tekst pracy zbiorowej W kręgu zagadnień pedagogicznych i psychologicznych jest dobrą "wizytówką" naukową Zakładu Edukacji PWSZ w Nowym Sączu.
Iz recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Palkil
- Zamówienia przyjmujemy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Forma płatności - przedpłata.
- Zamówione wydawnictwa wraz z fakturą wysyłamy pocztą na koszt odbiorcy po zaksięgowaniu wpłaty.
Numer konta na które należy dokonywać wpłaty:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu
PKO SA 15124047481111000048694221
Prosimy o podanie dokładnych danych tele-adresowych oraz numeru NIP do faktury VAT.
Kontakt w sprawie sprzedaży wydawnictw PWSZ
Agata Witrylak
Tel.: 018 547 56 10
E-mail: wydawnictwo@pwsz-ns.edu.pl
|